HD station

Post Reply
roggeberg
Posts: 10
Joined: 23 Oct 2012, 06:20

HD station

Post by roggeberg »

Har köpt en TS-469 Pro och kopplat in den till TV-n genom HDMI. Väl inne i HD-station så går det otroligt segt och man undrar hur man har tänkt här.
Såg fram emot att kunna titta på mina filmer i XBMC men det hackar även här och det gör hela upplevelsen tråkig.
Qnapen i sig upplever jag som snabb jämfört med min före detta Synology 211J som jag tyckte var allmänt seg i gränsnittet.
Är det någon mer än jag som har samma problem?

TS-469 Pro med 4 st WD Red 2TB NAS Harddrive i Raid 0
swerunner
Posts: 35
Joined: 11 Sep 2012, 18:17

Re: HD station

Post by swerunner »

Hej,
Hur mycket minne har du i maskinen?
Har samma maskin som dig men har uppgraderat minnet till 3GB just för att köra HD-station (tror att det rekommenderades maxat minne) har dock ännu inte aktiverat denna funktion.
Har du kollat minnesutnyttjandet när du kör?
//Lars
roggeberg
Posts: 10
Joined: 23 Oct 2012, 06:20

Re: HD station

Post by roggeberg »

Ja jag har kollat minnet och det ligger högt, tycker ändå att det borde gå snabbare med original minnet men det kunde va kul och se om du hade provat och sett vad du tycker med 2 gb extraminne.
Köpte du extraminnet direkt eller körde du med 1 gb först, kunde va roligt och se om du upplever att det går snabbare med mer minne.
Jag tycke i alla fall att om man köper en maskin för 500 kr så borde det väl ändå gå att använda HD Station funktionen, men det gör det inte, det är SEGT.
Men som sagt om du aktivera och provkör så kan vi se vad du tycker.
roggeberg
Posts: 10
Joined: 23 Oct 2012, 06:20

Re: HD station

Post by roggeberg »

5000 ska det givetvis va + hdd 4000 = 9000 pix för en sån här maskin + extraminne 1000 + licens för kameror 350/st. Det gör att man vill ha en maskin som fungerar och inte som det här skräpet med medienhet till TV:n som inte funkar för fem öre. Då blir man riktigt besviken. Men om du får igång ditt mediecenter och tycker det är hyfsat snabbt så är man givetvis beredd att hosta upp en tusing till.
Hoppas på svar från dig snart
//Rogge
Post Reply