One Touch USB Copy fungerar inte alltid -inget beep

Behöver du hjälp?
Post Reply
OldBadger
Posts: 5
Joined: 16 Sep 2012, 12:55

One Touch USB Copy fungerar inte alltid -inget beep

Post by OldBadger »

Har en Qnap TS-419P II med firmware 3.7.3 där jag försöker få One Touch USB backup att fungera ordentligt.

Har satt upp systemet att ge ljud ifrån sig i alla lägen (mest som ett test för att verifiera att allt fungerar). Jag har också aktiverat ljud för USB: "Enable alarm buzzer". Har också testat med att aktivera "Unmount the front USB drive manually".

Testar med Backup Direction: "The Front USB drive --> NAS", och Backup method: "Add directory". Source folder "/FrontUSB" och Destination folder: "/Usb".

Har hitills testat 3 USB:er. 1 st Kingston 1GB DataTraveler FAT32 (USB 2.0), 1st Sandisk Cruzer 4GB FAT32, samt 1 st Corsair Flash Voyager 32GB FAT32 (USB 3.0).

Enligt manualen skall man vänta till respektive USB är monterad och USB-ljusdioden lyser fast blått. Därefter skall man trycka på Copy-knappen i 2 sekunder (har testat även i 5-7 sekunder) och då skall man få 1 "beep". Det får jag inte...

Med Kingston 1 GB och manuell demontering aktiverad får jag ett par beep efter 8 sekunder när driven då avmonteras. I det fallet har också generererats en Copy av USB:n.

Vad är det för fel jag gör eller otydligheter i manualen (PDF).

Söndagshälsningar från

OldBadger
Post Reply