Vad kommer detta forum tillföra?

Pressmeddelanden från QNAP och information om förändringar och annat som berör detta forum.
Post Reply
shjips
Posts: 2
Joined: 01 Aug 2012, 09:59

Vad kommer detta forum tillföra?

Post by shjips »

Hej!

Trevligt initiativ att skapa ett skandinaviskt forum för våra älskade Qnap's!
Men vad är egentligen mening med detta forum? Kommer det precis som på de officiella forumet släppas beta FW's, QPKG's, announces osv? Alltså samma som kommer upp på de officiella?

Eller är det bara meningen att vi ska kunna diskutera, lösa problem och hjälpa varandra med saker som man vill ta på svenska?

Ska man "bara" behöva sitta på detta forum och ändå få reda på alla nyheter, eller är det mer som en komplement kanske?
Last edited by shjips on 01 Aug 2012, 13:16, edited 1 time in total.
micke
Site Admin
Posts: 83
Joined: 21 Jul 2012, 09:14
Location: Taipei, Taiwan

Re: Vad kommer detta forum tillföra?

Post by micke »

shjips wrote: Men vad är egentligen mening med detta forum? Kommer det precis som på de officiella forumet släppas beta FW's, QPKG's, announces osv? Alltså samma som kommer upp på de officiella?
Information om "beta FW's, QPKG's, announces" från QNAP kommer dyka upp här (efter att jag har fått informationen från QNAP).
shjips wrote: Eller är det bara meningen att vi ska kunna diskutera, lösa problem och hjälpa varandra med saker som man vill ta på svenska?
Det skulle jag anse vara den största anledningen till detta forum...
shjips wrote: Ska man "bara" behöva sitta på detta forum och ändå få reda på alla nyheter, eller är det mer som en komplement kanske?
Både och. Alla "nyheter" på det officiella forumet är inte från QNAP och det är i stort sett bara information direkt från QNAP som jag kan posta här (eftersom den informationen får jag direkt från dem:)

/Micke
shjips
Posts: 2
Joined: 01 Aug 2012, 09:59

Re: Vad kommer detta forum tillföra?

Post by shjips »

Trevligt!

Jobbar du själv för Qnap eller är detta mer utav en hobby (alltså hur mycket man kan ligga på dig för nya funktioner etc ;-))?
Guider på svenska eller något annat skandinaviskt språk? Kommer alla QPKG's som finns där finnas här?

Ja, istället för massa frågor kanske du kan berätta lite vad för planer ni har!

edit; glömde nämna att en fbgrupp eller ett twitterkonto hade varit fint med, om ni nu kommer släppa guider eller liknande.
micke
Site Admin
Posts: 83
Joined: 21 Jul 2012, 09:14
Location: Taipei, Taiwan

Re: Vad kommer detta forum tillföra?

Post by micke »

shjips wrote: Jobbar du själv för Qnap eller är detta mer utav en hobby
Jag jobbar inte direkt för QNAP, men jag har kontakt med dem (och i nuläget är jag dessutom bosatt i Taipei). Jag har varit rätt så aktiv i det officiella forumet och skapade QDK (QPKG Development Kit) för att underlätta för andra utvecklare att skapa nya QPKG-paket.
shjips wrote: (alltså hur mycket man kan ligga på dig för nya funktioner etc ;-))?
Posta önskemål går alltid bra men jag har ingen direkt påverkan på vilka funktioner som dyker upp i framtida produkter :-) Oavsett vilket så kommer jag hålla QNAP uppdaterad om vad som händer i detta forum (inklusive önskemål om nya funktioner)...
shjips wrote: Guider på svenska eller något annat skandinaviskt språk?
Skriv en guide och posta den i forumet ;-) Om det finns behov så skapar jag en egen kategori för detta...
shjips wrote: Kommer alla QPKG's som finns där finnas här?
Min tanke är att börja med ett fåtal kategorier i forumet och därefter baserat på hur forumet utvecklas lägga till nya underkategorier efterhand.

/Micke
Post Reply