Läsa diskar från död TS-201

Behöver du hjälp?
Post Reply
twinxy
Posts: 2
Joined: 07 Sep 2012, 19:49

Läsa diskar från död TS-201

Post by twinxy »

Min TS-201 (raid-1) verkar inte gå att nå, nätverksdelen verkar ha gått sönder. Försökte läsa diskarna genom en extern HDD-station inkopplad direkt till min MacBook Pro men informationen går inte att läsa. Genom initieringen i os-x kan jag se partitionerna men inte läsa informationen. Antar att det är för att diskarna är formaterade enligt Linux (?).

Vad behöver jag göra för att få ur informationen ur diskarna?

Har köpt en ny TS-469 Pro. Kan jag accessa informationen genom att plugga in diskarna i den. Vågar inte göra det då jag läst att alla "nya" diskar formateras när man pluggar in dem i stationen.

/Thomas
twinxy
Posts: 2
Joined: 07 Sep 2012, 19:49

Re: Läsa diskar från död TS-201

Post by twinxy »

Hittade en lösning igår kväll. Klipper in samma svar här som jag skrev i det internationella QNAP-forumet:
I found a solution myself. I set up my new TS-469 with new fresh disk. I then connected one of the disks from the old dead TS-201 with a HDD-station to the TS-469 via an eSATA cable. The partitions could be viewed and accessed from the QNAP Web File Manager. The content is now transfered to the new disks and the old TS-201 disk will be later be mounted and reformatted in the TS-469.
sgatke
Posts: 13
Joined: 02 Aug 2012, 13:17

Re: Läsa diskar från död TS-201

Post by sgatke »

Tak fordi du postede løsningen her.
Godt du fik adgang til dine data igen.
Post Reply