Kamerarekommendationer

Post Reply
atomaka
Posts: 1
Joined: 01 Aug 2012, 05:54

Kamerarekommendationer

Post by atomaka »

Tänker mig att använda min Qnap för att köra ett par övervakningskameror hemma. Någon som har några rekommendationer eller varningar?
nixi
Posts: 1
Joined: 01 Aug 2012, 13:48

Re: Kamerarekommendationer

Post by nixi »

Jag använder AXIS M1031-W Network Camera som är en väldigt bra och stabil kamera med många funktioner.

Även om jag är nöjd med den så tror jag att min nästa kamera blir en med högre upplösning. Det viktiga tycker jag nu är inte hur många bilder per sekund kameran klarar utan får man bara ett par mycket bra bilder så hjälper det att identifiera personer bättre. Det är klart vill man titta på videströmmen så kan det ha betydelse.

/
Jonathan
warrep
Posts: 8
Joined: 08 Aug 2012, 21:42

Re: Kamerarekommendationer

Post by warrep »

Någon kamera från Axis är som sagt att rekommendera. Finns modeller för både inne och utomhusbruk. Kolla på prisjakt.se!
sgatke
Posts: 13
Joined: 02 Aug 2012, 13:17

Re: Kamerarekommendationer

Post by sgatke »

Jeg benytter et Cisco WVC210 wireless camera sammen med min QNAP.
Det fungerer fint.

Jeg havde lidt udfordringer med at konfigurere motion detection på kameraet. Det skyldes Cisco's måde at justere følsomheden, og har ikke noget at gøre med QNAP systemet.
Med lidt 'trial & error' er jeg efterhånden blevet rigtig glad for løsningen.
stalker
Posts: 5
Joined: 29 Aug 2012, 08:23

Re: Kamerarekommendationer

Post by stalker »

Jag har en kamera från Foscam som egentligen är en relativt billig kamera och kanske inte till för övervakning i stor skala.
Jag har den mest för att det är en kul grej och jag använder den för enklare övervakning när jag inte är hemma.

Mina observationer är enbart positiva då allt fungerar klockrent hade lite svårt och få kontakt med kameran från NASet i början då det inte var helt tydligt vilka inställningar man skall ha för att det skall fungera.

Att NASet sköter tidsstämpel och radering av gamla bilder automagiskt är otroligt skönt då det snabbt kan bli mycket data när den registrerar rörelse eller när man sätter igång kameran.

Kameran jag har är en FI8918W - Vit
länk: http://www.foscam.se/produkt7.html?i2
Post Reply