Qnap TS-239 Pro - alsidighed og sikkerhed i en boks.

Berätta om dina erfarenheter med QNAPs produkter
Post Reply
thomash
Posts: 1
Joined: 02 Aug 2012, 07:05

Qnap TS-239 Pro - alsidighed og sikkerhed i en boks.

Post by thomash »

Her følger en lille historie om min Qnap TS-239Pro.

Mit valg faldt på Qnap efter lang tids overvejelse. Jeg havde både Qnap og Synology med i mine overvejelser, men valgt til på Qnap af 2 årsager.
1. Qnap ser mere seriøst og gennemført ud.
2. Jeg synes godt om betjeningspanelet hos Qnap, hvilket også spiller en stor rolle hos mig.

Efter jeg fik min Qnap startet op, og konfigureret efter mine behov begyndte overførslen af data til den. Det gik overraskende hurtigt hvilket er en rigtig dejlig ting.

Jeg ligger inde med et foto og video arkiv som stødt er blevet større de seneste år, og min bekymring er stor efter jeg mistede 1000 vis af billeder på en gammel Synology NAS jeg havde. Derfor valgte jeg netop Qnap'en med minimum 2 diske, så jeg kan køre spejlet datasikkerhed. Det giver mig tryghed omkring at jeg ikke mister data.

Jeg overvejer at investere i en større, da den nuværende jeg har, er ved at købe tør for plads - og 2 diske er næsten for lidt. :)

Med venlig hilsen
Thomas
Danmark. :)
sterp
Posts: 5
Joined: 01 Aug 2012, 10:44
Location: Middelfart

Re: Qnap TS-239 Pro - alsidighed og sikkerhed i en boks.

Post by sterp »

Hej Thomas

Startede selv med en TS-209 Pro og har i dag en TS-459 Pro II.

Jeg kører med Raid 5, så kan klare et disk nedbrud på de 4 diske( læs evt mere på http://da.wikipedia.org/wiki/RAID)

Husk dog at dine data ikke er særligt sikker selv med raid, hvis du er udsat for feks en af følgende hændelser:
- Tyveri
- Brand
- Ved raid 5, disk chrash på mere end en disk
- Fejlet sw opgradering
- Forkert eller utilsigtet sletning, der er ingen undo

Jeg har så derfor valgt at sætte min TS-209 op til at kører som backup server, med R-sync som står ved en bekendt og synkroniserer en gang i ugen.
Det betyder at selv ved en af ovenstående begivenheder, så har jeg en backup som max er en uge gammel.

Overvej det når du nu opgraderer din eksisterende NAS

Hilsen
Sterp
TS-459 Pro II
TS-209 Pro
Danish and English speaking.
Post Reply