Hemma konfig, åtkomst för barnen (TS-421 Turbo)

Allt angående installation av en QNAP NAS
Post Reply
vespaXone
Posts: 1
Joined: 04 Dec 2014, 23:52
Location: Stockholm

Hemma konfig, åtkomst för barnen (TS-421 Turbo)

Post by vespaXone »

Efter att 6 långa och helt bortkastade år med 4 olika NASar från Western Digital så har jag äntligen landat i himlen! Har nämligen dragit igång min nya QNAP 421 Turbo för hemmabruk, snacka om kompetent maskin, kort sagt, jag finner inte ord!!!

Men, nu är jag bakbunden, det ger mig så många möjligheter jämfört med WD skräp att jag är villrådig var jag ska börja, och att läsa bruksanvisningar kan ju inte riktiga män.... :)

Nepp, nu är det dags för mig att att upparbeta mina QNAP relationer och hitta några hjältar/proffs som kan hjälpa mig, dvs mina nyvunna QNAP Bröder/Systrar!

STATUS NU.
Har laddat upp några TB med film och musik, skapat 3 olika mappar där jag delat upp Musik, Filmer och Barnfilmer.

ÖNSKAD LÖSNING
Nu vill ställa frågan om Ni vana användare har konfigurerat en lösning, vilka PC-mediaspelar och Android appar Ni valt att använda. Det jag vill få beskrivet är beprövade lösningar för konfiguration där barnen "endast" har tillgång till sin filmmapp, "Barnfilmer" via en installerad mediaspelare i sina PC eller tillägg i PS's webbrowsers, och självklart också den bästa Android appen/Mediaspelaren.

Barnen ska alltså "inte" komma åt en enda annan mapp eller fil på min 421 Turbo än de som ligger i mappen "Barnfilmer"!

Är alltså jättetacksam för förslag på beprövade lösningar som Ni testat i realiteten på QNAP, teoretiska lösningar kan jag hitta på själv, nu behöver jag bara veta sånt som man har testat själv och man "vet" fungerar!

Stort tack på förhand!

Mvh Ola
Post Reply