Ts-412

Behöver du hjälp?
Post Reply
martint
Posts: 5
Joined: 18 Sep 2012, 16:52

Ts-412

Post by martint »

Hej är inte helt haj på det här med nas men har haft 2 st . Nu är mitt problem att jag för 2 dagar sedan skulle sätta in en 4:de hårddisk . Sätter i den och försöker sedan komma in på Nasen för att installera den . Loggade in men nasen ville att jag skulle fixa nytt lösenord , gjorde det ett antal ggr men samma text kom upp konstant . Försökt att reseta nasen så att jag kan logga in med det ursprungliga lösenordet , men kan inte det heller . Hoppas någon kan hjälpa mig .
Mvh Martin
P3R
Posts: 147
Joined: 01 Aug 2012, 21:03
Location: Stockholm, Sverige

Re: Ts-412

Post by P3R »

martint wrote:Loggade in men nasen ville att jag skulle fixa nytt lösenord...
Det är precis vad som händer om man loggar in i administrationen med en användare utan administratörsrättigheter.

Om det är vad gjorde är lösningen helt enkelt att i stället logga in med ett administratörskonto, t.ex. admin.
Nej, RAID har aldrig varit en ersättning för säkerhetskopiering. Utan säkerhetskopior på andra system (och helst på en annan plats) är det bara en tidsfråga när du kommer att förlora dina data!
martint
Posts: 5
Joined: 18 Sep 2012, 16:52

Re: Ts-412

Post by martint »

Det är det kontot jag loggar in med ,,, och det kommer samma fråga om att ändra lösenord . Har bara ett admin konto
P3R
Posts: 147
Joined: 01 Aug 2012, 21:03
Location: Stockholm, Sverige

Re: Ts-412

Post by P3R »

Då låter det som att ditt adminkonto av någon anledning tappat administratörsrättigheten.

Denna tråd på det globala forumet beskriver just det problemet.

Om du inte kan lösa det själv, kan jag bara rekommendera dig att kontakta Qnap support.
Nej, RAID har aldrig varit en ersättning för säkerhetskopiering. Utan säkerhetskopior på andra system (och helst på en annan plats) är det bara en tidsfråga när du kommer att förlora dina data!
martint
Posts: 5
Joined: 18 Sep 2012, 16:52

Re: Ts-412

Post by martint »

tack för svaret men har inte lyckats ta mig in i min qnap på en månad, börjar ge upp
P3R
Posts: 147
Joined: 01 Aug 2012, 21:03
Location: Stockholm, Sverige

Re: Ts-412

Post by P3R »

Så vad har du försökt med då?
Nej, RAID har aldrig varit en ersättning för säkerhetskopiering. Utan säkerhetskopior på andra system (och helst på en annan plats) är det bara en tidsfråga när du kommer att förlora dina data!
martint
Posts: 5
Joined: 18 Sep 2012, 16:52

Re: Ts-412

Post by martint »

Försökte med det som tipsades om innan . Lyckades i natt koppla ihop datorn och qnapen och körde det som det stod i troubelshot att starta om från början . Lyckades . Problemet nu är att disk 1 funkar men de andra diskarna syns inte och jag vet inte om allt är raderat på dem.
martint
Posts: 5
Joined: 18 Sep 2012, 16:52

Re: Ts-412

Post by martint »

allt funkade ett tag . Men när jag nu skulle sätta in en ny hårddisk brevid disk 1 så blev det samma sak igen . Kan inte logga in på nasen samt den dyker upp som befintlig ett tag men försvinner igen efter 10 minuter
P3R
Posts: 147
Joined: 01 Aug 2012, 21:03
Location: Stockholm, Sverige

Re: Ts-412

Post by P3R »

Ledsen men dina beskrivningar är inte på långa vägar tillräckliga för att jag skall förstå vad du gjort och vad som händer. Jag kan därför bara upprepa mitt tidigare råd att du skall kontakta Qnap support om du inte kan lösa problemen själv.
Nej, RAID har aldrig varit en ersättning för säkerhetskopiering. Utan säkerhetskopior på andra system (och helst på en annan plats) är det bara en tidsfråga när du kommer att förlora dina data!
Post Reply