Hej!
Hoppas någon kan hjälpa mig med att få ordning på min myqnapcloud internet uppkoppling.
Har i stort sätt försökt allt men vad jag än gör, myqnapcloud hittar inte min NAS
Min router (Thomson TG789vn) har UPnP och är aktiverat.
Fjärråtkomsttjänsten "Automatisk routerkonfigurera" är aktiverar men har status: Ingen UPnProuter funnen..."
Gjorde en diagnos som visa:
Sendpublicrequest (SUCCESS)
Readnatpmpresponseorretry retured (FAILED)
Cloudlink är aktiverat och jag kommer in på myqnapcloud men klickar jag på en mapp så får jag meddelandet: "Det går inte att visa den här sida".
Har en känsla av att en av mina IP-adresser inte stämmer trots att jag följde alla instruktioner
Märkligt nog fungerar min APP på min mobiltelefon (via internet) felfritt!
Hoppas någon kan hjälpa mig med detta, håller på nu i 2 dagar
Tack på förhand
Mark
IP-adress
-
- Posts: 2
- Joined: 04 Sep 2013, 15:59
Re: IP-adress
Lösningen för mina IP problem är följande:
Dear Mark:
It seems like myqnapcloud service works and your router model with a compatible issue here.
http://www.qnap.com/en/index.php?lang=en&sn=4058
We did support Thomson TG 585 v7 (firmware:8.2.24.0) and TG784 (firmware: 8.4.2.Q).
For this case, only manually to configure port forwarding on router will be fine.
Have a nice day!
Best Regards,
QNAP Systems, Inc.
Dear Mark:
It seems like myqnapcloud service works and your router model with a compatible issue here.
http://www.qnap.com/en/index.php?lang=en&sn=4058
We did support Thomson TG 585 v7 (firmware:8.2.24.0) and TG784 (firmware: 8.4.2.Q).
For this case, only manually to configure port forwarding on router will be fine.
Have a nice day!
Best Regards,
QNAP Systems, Inc.