DNS Problem

Behöver du hjälp?
Post Reply
Yaesu
Posts: 1
Joined: 14 Dec 2012, 18:24

DNS Problem

Post by Yaesu »

Hej

Det började med att jag uppgraderade till 3.8.0 via Liveupdate... på min TS-219P
När jag jag hade gjort detta så fick jag detta felmeddelande:

System has detected that your DNS server can't resolve hosts, and some applications might not work properly.
Please go to " System Administration > Network > TCP/IP " ,
and check if you have entered the valid DNS server.
If you are not sure what to use, please contact your ISP (Internet Service Provider) and ask for the correct information.

Jag har försökt att ändra till lite olika DNS servrar tex den som jag har in via WAN, googles öppna 8.8.8.8 och lite andra men får inte det att funka.
Problemet är att min mediaserver till Squeezboxenarna inte funkar, programet klagar på DNS problem
Jag kan inte heller uppgradera till 3.8.1 det går bra 2sek sedan står det uppdat fail.

Nu vet jag inte vad jag skall göra...
Hjälp någon!!

MVH
Henrik
Diquito
Posts: 6
Joined: 29 Nov 2012, 17:04

Re: DNS Problem

Post by Diquito »

Hejsan,

När det gäller uppgraderingen av firmwaren så hade jag samma problem.. till slut fick jag ladda ner filen manuellt och uppgradera manuellt... d.v.s via gränsnittet och men ger fil sökvägen.

När det gäller DNS inställningarna så antar jag att du har en router och att du tilldelar ipadress manuellt??
Prova tilldela IP via DHCP och ställ in i routern att NASen tilldelas samma ipadress. Vid tilldelningen via DHCP så brukar DNS inställningara komma med automatiskt... annars brukar det bara vara att ange routerns IP adress som DNS adress.

Hoppas detta hjälper
Post Reply