P2P kun 10 torrent DL/UPL

Allt angående installation av en QNAP NAS
Post Reply
jstou
Posts: 2
Joined: 27 Aug 2012, 05:49

P2P kun 10 torrent DL/UPL

Post by jstou »

Har en 119P+
Mener at havde kigget alt igennem for at udvide med flere torrent ;)
Men det er måske slet ikke muligt?
Samtidig ville det være rart hvis man kunne regulere DL fra 0,5Mbit pr. torrent til højere.
Mener heller ikke at det kan lade sig gøre.
En der ved noget om det her? :)

Venligst
pederm
Posts: 1
Joined: 07 Aug 2012, 12:19

Re: P2P kun 10 torrent DL/UPL

Post by pederm »

Samme spørgsmål herfra.

Tidligere har jeg benyttet den karakterbaserede rtorrent via ssh, som tillader mange samtidig UL/DL. Men egentlig vil jeg helst bruge den indbyggede web-klient, som desværre har de nævnte begrænsninger.
P3R
Posts: 147
Joined: 01 Aug 2012, 21:03
Location: Stockholm, Sverige

Re: P2P kun 10 torrent DL/UPL

Post by P3R »

jstou wrote:Mener at havde kigget alt igennem for at udvide med flere torrent ;)
Men det er måske slet ikke muligt?
Är inte säker på om jag förstår men om du menar att du vill öka antalet samtidiga torrent-nedladdningar (Indstillinger, BT, Generelt, Maksimale antal samtidige downloads globalt) så är det begränsat till maximalt 10 för ARM-baserade modeller (som en TS-119P+) och 30 för Intel-baserade modeller.
Samtidig ville det være rart hvis man kunne regulere DL fra 0,5Mbit pr. torrent til højere.
Hur har du kommit fram till den nedladdningsbandbredden?

Det som visas i listan för aktiva nedladdningar är Byte/sek (inte bit/sek) och om du har 10 samtidiga nedladdningar med 0,5 MByte/sek (=4 Mbit/sek) så motsvarar det en total bandbredd på omkring 40 Mbit/sek, vilket gissningsvis är ungefär vad din CPU klarar.

Om ni vill fortsätta att diskutera nedladdningsprestanda här så underlättar det betydligt om ni talar om era värden på följande:
  • Indstillinger, BT, Båndbredde, Båndbreddes graense, Maksimal upload-hastighed globalt (KB/s)
  • Maksimal download-hastighed globalt (KB/s)
  • Indstillinger, BT, Båndbredde, Båndbreddes graense, Maksimal uploadhastighed per torrent (KB/s)
  • Internetanslutningens download (och upload om den är annorlunda)
Min internetanslutning är 100 Mbit/sek (både download och upload) och en TS-559 Pro II laddar utan problem ner i 10,5 MByte/sek medan min TS-410 kämpar med 3 MByte/sek om jag inte minns fel.
Nej, RAID har aldrig varit en ersättning för säkerhetskopiering. Utan säkerhetskopior på andra system (och helst på en annan plats) är det bara en tidsfråga när du kommer att förlora dina data!
jstou
Posts: 2
Joined: 27 Aug 2012, 05:49

Re: P2P kun 10 torrent DL/UPL

Post by jstou »

@P3r

Du har besvaret mit første spørgsmål! mange tak :D

Det andet(2) spørgsmål, det er mig der ikke lige har tjek på begreberne :?
det jeg mener er at jeg max. kan DL 500 KB/s pr. torrent.

Må nok anskaffe mig en af Intel modellerne.

Tak for hjælpen :)
Post Reply